woensdag 25 juli 2007

tuin plezier

Hoi leu
Vandaag wil ik weer eens wat bij schrijven over de moestuin.
Vandaag heb ik eens wat in mijn achtertuin gedaan.
De uien moesten worden geoogst, deze waren uit gegroeid en dus klaar om te oogsten.
En ook de tijd om te denken aan de komende winter is gekomen, en heb ik dus ook de boerenkool planten uit gepoot.
Verder doet het me deugd dat de druiven al beginnen te kleuren en ik er zelfs al een paar van heb mogen proberen.
Ook de courgettes doen het nu eindelijk goed en weldra kan ik de eerste courgette oogsten.
En ook zit er al een heel klein komkommertje aan mijn komkommerpant.
Ik kan nog een paar aardappels oogsten en binnenkort moet ik ook de winterprei er in zetten.
Ook heb ik alreeds slabonen van eigen tuin gehad en ik heb al wat in gevroren.
En binnenkort kan ik nog meer slabonen oogsten.
Ondanks het tegen vallende weer gaat het mij toch wel een beetje voor de wind met mijn tuintje.
En geeft het tuinieren me wel plezier.
En nu hoop ik dat het weer de komende dagen nog een beetje goed blijft want dan kan ik ook mijn tuin voor het huis weer op orde brengen.
Ik heb een aantal foto`s bij gevoegd van de tuin.
Nou leu ik zou zeg`n steek de handen eens uit de mouwen en kom met je luie gat van de bank en pak de hark, schoffel of spade en vier uw krachten een bot op de tuin als u die hebt.
Mocht u nu niet in de gelukkige situatie verkeren dat u een tuin achter het huis hebt, dan kunt u nog altijd eens overwegen om een volkstuintje te gaan huren.
Want er gaat niets boven groenten uit eigen tuin.
Leu goot goan en tuinier er op los.
groetjes
Bennie






Geen opmerkingen: