zondag 29 juli 2007

dagje Groningen

Hoi leu
Gisteren zijn we met de trein naar Groningen geweest.
En hoewel het aanvankelijk een slechte dag leek te worden, veel regen in de morgen.
Werd het toen we in de trein stapte droog.
En onderweg naar Groningen werd het steeds lichter in de lucht.
Toen we in Groningen aankwamen was het vrij aardig weer alleen hebben we s`morgens een buitje gehad maar daarna klaarde de lucht op en begon de zon te schijnen.
De temperatuur was ook echt lekker ik denk 22 a 23 graden.
Het was al ongeveer zo`n kleine 30 jaar geleden dat ik daar voor het laatst geweest was en er was een heleboel verandert.
Natuurlijk kende ik de Martinitoren wel weer en ook het gemeente huis en de korenmarkt op de markt maar voor het station was het wel verandert.
Het was gezellig druk in Groningen met leuke winkeltjes en 2 markten.
Bij de V&D hebben we een kop koffie gedronken en een heerlijk stukje gebak gegeten.
En we zijn zo`n beetje door de hele binnenstad aan het rondstruinen geweest.
Erg mooi waren de oude gebouwen en huizen met hun trap geveltjes.
Op de markt hebben nog even lekker op het terras gezeten en zijn zo tegen 17.00 uur weer naar het station gegaan en konden vrij vlot weer met de trein naar Zwolle waar we over moesten stappen op de trein naar Hengelo.
Iets na half negen waren we weer in Hengelo.
Ook heb ik nog wat foto`s gemaakt in Groningen die ik hierbij voeg.
Al met al een geslaagde en gezellige dag gisteren.
En vandaag?
Het regent alweer en ook de temperatuur is om te huilen, daar heb ik nu vakantie voor.
Maar het wordt beter deze week dus hou ik me daar maar aan vast.
Ok leu goot goan en geniet nog een beetje van de vakantie
groetjes bennie








Geen opmerkingen: