maandag 6 augustus 2007

Rondje oost-Overijsel

Hoi leu,
Het was vandaag weer zo`n lekker weer en ik heb nog steeds vakantie dus we dachten laten we maar een wat gaan rond toeren met de scooter.
Ik ben om 12.15 uur van huis vertrokken en moest eerst even een boodschapje doen in de stad.
En toen kon mijn rondritje beginnen.
Eerst ging ik richting Borne en van daar ging ik richting Weerselo helemaal binnen door.
Ik kwam dicht bij de camping De Molenhofte uit waar ik een foto heb gemaakt van de molen.
Vandaar uit ging het nog langs de kroezenboom, en nog een molen waar het me even is ontschoten waar het was.
Ook ben ik in Vasse geweest daar heel dichtbij zijn 2 watermolens de molen van Bels en de molen van Frans.

In Vasse heb je echte mooie boerenhuizen, ik heb er ook een foto van gemaakt.
In Ootmarsum , ook een oud plaatsje was ik al eens geweest dus ben ik nu op de Kuiperberg geweest waar een uitkijk punt is gemaakt(al heel lang geleden).
Vanaf dit uitkijkpunt heb je een geweldig mooi uitzicht over Twente en een stuk Duitsland.
Zo kon ik Hengelo, Enschede en ook het Duitse Lingen zien liggen.
hierna ben ik naar het landgoed Singraven gereden om daar de watermolen van Singraven te zien en te fotograferen.

Deze Molen is een dubbele molen ook het huis Singraven ligt er vlakbij .
Ik vond het huis zelf , er van de voorkant gezien erg grauw uitzien maar het park ervoor is wel mooi.
Verder heb je bij Ootmarsum ook nog een gebied dat heet de Bronnen ,hier ontspringt een aantal bronnen uit de grond en stroomt in enkel vijvertjes midden in het bos.
Echt een keer de moeite waard om daar eens te gaan kijken , ook mooie wandel routes daar zoals in heel Twente eigenlijk.

Van Singraven ging ik Naar Denekamp daar stond de laatste molen die ik gefotografeerd heb vandaag .
En dat was ook mijn laatste plaats die ik heb aan gedaan ik ben vandaar uit naar Hengelo gegaan en was om 16.30 weer thuis.
Ok ik heb dus nog een aantal foto`s gemaakt en zet ze dus bij dit bericht.
Ik zou zeggen leu kiek eens noar de ploatjes en als het oe wat liekt dan koj er zelf ook wa effekes goan kieken.
goot goan.
groetjes bennie

















Geen opmerkingen: